Olimme 2.-12. 1. lomalla Kanariansaarten Lanzarotella. Olin varannut paljon luettavaa kuudentunnin lentomatka varten. Matka sujui yllättävän nopeasti. Kun olimme perillä päässeet hotelliasuntoomme, purimme tavaramme ja jäimme hetkeksi sinne. Hieman myöhemmin menimme kuitenkin eräänlaiseen tervetulo-tilaisuuteen. Siellä meille kerrottiin saaren mahdollisuuksista.

Jo seuraavana päivänä menimme Rancho Texas Parkiin, jossa oli pohjois-amerikkalaisia eläimiä, mm. leguaaneja, alligaattoreita, pesukarhu-ja, preeriakoiria ja valkoisia tiikereitä.

Seuraavana päivänä menimme opastetulle retkelle, johon kuului mm. kameli-karavaani, ajelu kuunmaisemissa Timanfayan kansallispuistoalueella, pikavisiitit La Gerian viinitilalla, El Golfon vihreällä kraaterilla ja Los Hervi-deroksen tyrskykallioilla. Timanfayassa maaperä on niin kuumaa, että siellä maailman ainoa laavagrilli. Siellä voi myös polttaa risuja vain noin neljän viiden metrin syvyisessä kuopassa. El Golfon kraateri oli mielestäni saaren upein nähtävyys. Los Herviderokselle taas satuimme viiteen vuoteen myrskyisimpänä päivänä! B)

Lauantaina (seuraavana päivänä) kävelimme pääkaupunkiin Arrecifeen katsomaan tulisiko Finnairin kone kentälle. Se ei kuitenkaan saapunut ja lähdimme kotiinpäin.

Sunnuntaina oli entisessä pääkaupungissa Teguisessä viikottaiset markkinat. Sieltä ostimme härännahasta tehdyn jakkaran.

Maanantaina oli taas opastettu retki. Nyt kävimme Cueva de los Verdesin laavaluolissa, saaren korkeimmassa kohdassa ja suunnittelija Cesar Manriquen taitelijakodissa. Laavaluolassa oli yksi todella syvä rotko, jonka ympärillä ei ollut kaiteita. Cesar manriquen asunto oli rakennettu viiden laavakuplan sisään. Se oli todella upea.

Tiistaina alkoivat alennusmyynnit, joten menimme saaren suurimpaan ostariin, Daylandiin. Siellä me myös keilasimme.

Keskiviikkona kävimme eräässä toisessa ostoskeskuksessa, jalkapatikalla. Matkanvarrella löytyi kaikkea mukavaa, minä sain Real Madrid lippiksen. Tiedoksenne, että Real Madrid on jalkapalloseura Madridista. :)

Torstaina oli vuorossa sukellusveneajelu. Ikkunoista näkyi kaikkea uskomatonta. Tosin värikkäitä koralleja ja merivuokkoja ei näkynyt. Merisiilejä kuitenkin oli. Ja monia (tavallisesti värittömiä) kaloja oli. Sukellusvene on tehty Suomessa ja se on ollut Ranualla Simojoessa.

Perjantaina oli kuumin päivä emmekä tehneet paljoa mitään, paitsi tietysti uimme.

Launtaina lähdimme pois. Alla on vielä muutama kuva.

Daylandin ostoskeskuksessa minä, Taneli, isä ja äiti keilasimme.

Keskiviikkona kävelyretkellämme pysähdyimme myös pelaamaan minigolfia.

Pelasin joka päivä biljardia.